برنامه سالانه و تقويم اجرايي مدرسه ابتدايي سال تحصيلي1404
دانلود برنامه سالانه 1404-1403| تقويم اجرايي رايگان WORD طرح تدبير
برچسب:
Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )
دانلود برنامه ي سالانه و تقويم اجرايي طرح تدبير سال تحصيلي 1400-1401 براساس نگارش جديد در دو نمونه ي متفاوت.دانلود طرح تدبير 1400-1401 دانلود كاملترين برنامه سالانه طرح تدبير سال تحصيلي 1400-1401.
توضيحات و فهرست آنچه كه در اين فايل موجود است
دانلود جديدترين طرح تدبير مدارس ابتدايي سال 1400-1401
دانلود طرح تدبير 1400-1399 چيست؟؟ براساس نگارش جديد ويرايش در 1400-1401 براساس ساحت هاي سند تحول
از مدير تا دانش آموزان براي پيشرفت مدرسه از وضعيت و امكاناتي كه در ابتداي سال موجود مي باشد به يك وضعيت مطلوب تر در همه ي زمينه ها مي باشد.
برنامه صرفا باهدف تسهيل و ساده تر شدن اجراي برنامه پس از دريافتنظرات و پيشنهادات همكاران توسط دفتر محترم دبستاني وزارت صورت گرفته است.
برنامه ويژه مدرسه نمونه طرح برنامه ويژه مدرسه كه طي بخشنامهاي به مديران مدارس ابلاغ شده است.
اين فرصت را به مدارس ميدهد. تا دو ساعت در هفته را به توسعه مهارتهاي لازم در ساحتهاي ششگانه مانند :
مهارتهاي هنري، فناوري، زيباييشناختي، دستورزي و غيره به دلخواه و بنا به تشخيص شوراي راهبري مدرسه اختصاص دهند.
مديران مدارس اختيار دارند به كمك معلمان و انجمن اولياي مدرسه اين فرصت را غنيمت شمرند
و در قالب برنامههاي اختياري و غيرتجويزي «اجراي برنامه درسي مدرسهاي» را تمرين كنند.
برنامه ويژه مدرسه(نمونه پوستر-كتابچه راهنما-نمونه برنامه ها)
برنامه ويژه مدرسه يا بوم، بهصورت آزمايشي در دستور كار مدارس داوطلب در دوره ابتدايي و دوره اول متوسطه قرار گرفته است.
مدارسي كه امسال به اجراي اين برنامه همت گماشتهاند:
لازم است محتواي فعاليتهايي را كه انجام دادهاند و نيز فرايند اجراي آنها را ارزشيابي كنند.
و حفرههاي پنهان و نقاط قوت و ضعف آن را شناسايي كنند؛
به كمك نقاط قوت، ضعفها را برطرف سازند و براي سال آتي با توان بيشتري به اجراي آن بپردازند.
آن دسته از مدارس كه در سال جاري به اجراي اين برنامه اقدام نكرده يا از آن بياطلاعاند .
(حتي مدارس دورههاي ديگر تحصيلي بهويژه دوره دوم متوسطه)
دستورالعمل اجراي آن را دريافت و دقيقاً مطالعه كنند و مدرسه را براي اجراي آن در سال تحصيلي 99 ـ 98 آماده سازند.
اولي خاستگاه علمي است؛ يعني در نظام دانش رشته برنامهريزي درسي، جزو بديهيات اين رشته است كه برنامه درسي داراي سه سطح است: برنامه درسي ملي، برنامه درسي استاني و برنامه درسي سطح مدرسهاي.
بوم در سطح مدرسه قرار ميگيرد؛ ما عمده كتابهاي درسي كشورمان در سطح برنامه ملي است، كتابهاي استان شناسي در سطح برنامه استاني و «بوم»، سطح عملياتي نشدهاي بود كه اينك دارد محقق ميشود. پس اولين خاستگاه برنامه ويژه مدرسه، خاستگاه علمي است كه دانش برنامه درسي به ما حكم ميكند كه سطح بايد در برنامه شما وجود داشته باشد.
خواستگاه دوم، بحث نياز اجتماعي است؛ جامعه و اجتماع از آموزش و پرورش و از مدرسه، يك كاركردهايي را طلب ميكند كه خيليهايش مربوط به پيوند يك مدرسه با بافت محيطي خود است؛ به عبارت ديگر اين شعار سند تحول بنيادين آموزش و پرورش «مدرسه در خدمت محله و محله در خدمت مدرسه» در چنين بستري امكان تحقق پيدا ميكند.
سومين خاستگاه بوم، مباني قانوني است؛ در اسناد تحولي ما براساس توجه به خاستگاه اول و دوم، در بند 5 -5 سند تحول بنيادين، در بند 2 -13 برنامه درسي ملي، در سياستهاي ابلاغي، در بسياري از بخش هاي مباني نظري تحول بنيادين به اين موضوع تأكيد كردند كه شما بايد بخشي از برنامه درسي را در اختيار مدرسه بگذاريد.
ي برنامه ريزي درسي
1 .مسائل مربوط به برداشت هاي محدوديت و نادرست از برنامه درسي سطح مدرسه 2 .مسائل مربوط به فرهنگ معلمي و مدرسه 3 .مسائل مربوط به مهارت هاي مذاكره و تصميمگيري 4 .محدوديتهاي مربوط به زمان، بودجه و ...
كميت برنامه درسي سطح مدرسه
1 .ربط 2 .همخواني3 .اثر بخشي4 .عملي بودن
جداول تكميل شده ي كامل شرح محتوا،منطق برنامه،اهداف برنامه،محتواي برنامه يا شرح فعاليت ها،موضوعات پشتيبان در برنامه درسي تجويزي،حجم زماني و چگونگي زمان بندي اجرا،گروه مخاطبين و نحوه ي انتخاب، اندازه گروه،فرصت هاي يادگيري،شرح اجرا،فضا و منابع،امكانات ابزار ها و زمنينه فعالي و شرايط و امكانات مورد نياز،مجري و ارائه كننده برنامه بوم،عملكرد مورد انتظار پس از اجراي برنامه و محوه ي ارزشيابي به صورت word قابل ويرايش شامل موارد زير موارد درحال بروز رساني و اضافه شدن ميباشد. حتي در صورتي كه اين فايل را امروز خريد كنيد اپديت فايل و محتوا هاي اضافه شده براي شما ارسال ميشود. |
برنامه ويژه مدرسه نمونه طرح برنامه ويژه مدرسه كه طي بخشنامهاي به مديران مدارس ابلاغ شده است.
اين فرصت را به مدارس ميدهد. تا دو ساعت در هفته را به توسعه مهارتهاي لازم در ساحتهاي ششگانه مانند :
مهارتهاي هنري، فناوري، زيباييشناختي، دستورزي و غيره به دلخواه و بنا به تشخيص شوراي راهبري مدرسه اختصاص دهند.
مديران مدارس اختيار دارند به كمك معلمان و انجمن اولياي مدرسه اين فرصت را غنيمت شمرند
و در قالب برنامههاي اختياري و غيرتجويزي «اجراي برنامه درسي مدرسهاي» را تمرين كنند.
[caption id="attachment_53660" align="aligncenter" width="300"] برنامه ويژه مدرسه[/caption]
برنامه ويژه مدرسه يا بوم، بهصورت آزمايشي در دستور كار مدارس داوطلب در دوره ابتدايي و دوره اول متوسطه قرار گرفته است.
مدارسي كه امسال به اجراي اين برنامه همت گماشتهاند:
لازم است محتواي فعاليتهايي را كه انجام دادهاند و نيز فرايند اجراي آنها را ارزشيابي كنند.
و حفرههاي پنهان و نقاط قوت و ضعف آن را شناسايي كنند؛
به كمك نقاط قوت، ضعفها را برطرف سازند و براي سال آتي با توان بيشتري به اجراي آن بپردازند.
آن دسته از مدارس كه در سال جاري به اجراي اين برنامه اقدام نكرده يا از آن بياطلاعاند .
(حتي مدارس دورههاي ديگر تحصيلي بهويژه دوره دوم متوسطه)
دستورالعمل اجراي آن را دريافت و دقيقاً مطالعه كنند و مدرسه را براي اجراي آن در سال تحصيلي 99 ـ 98 آماده سازند.